Tävlande som springer på upploppet i Lilla OS i Järvsö.

Friidrott

Vi har nöjet att bjuda in till den 68:e Lilla Olympiaden i friidrott.
Järvsö 14-15:e september 2024.

För mer info, se under Tävlingar

JÄRVSÖ IF:s policy för barn och ungdomar.

TRÄNING.
-Ger Styrka, Balans och Koordination.
-Lär sig ta Instruktioner.
-Ger bättre Självförtroende och Presterar bättre i skolan.

TÄVLING.
-Ger erfarenhet av med och motgångar, och med stöd från ledare, föräldrar och kompisar att komma igen och våga ställa sig på startlinjen igen.
Nästa gång kan vara en redovisning inför klassen eller hålla en föreläsning, då finns redan lite rutin att våga ställa sig där..

VAD KRÄVS.
-Engagerade föräldrar som får den ideella föreningen att fungera och ger våra barn dessa fördelar.
Alla ledare/tränare är föräldrar som gör detta frivilligt och utan ersättning.

VILL DU VARA MED.
Som barn/ungdom är det bara att komma och prova på, vill man fortsätta ska man vara medlem i Järvsö IF.
Som förälder är det bra att skriva upp sig på ledarens mail/sms-lista eller vår Facebooksida för att få info om träningar/tävlingar.

JÄRVSÖ IF BEHÖVER ALLTID FLER FÖRÄLDRAR.
Föreningen bygger på vuxna som håller i måttband, bär slalomkäpp, sätter upp nät, trampar längdspår, är plogpatrull, krattar sandgrop mm…
Kontakta ledare/tränare och berätta att du vill hjälpa till, detta skapar också en tydlig signal till era barn, den här veckodagen är det träning, för mamma/pappa hjälper till där.